viernes, 28 de octubre de 2011

science table



The four and five year old children are enjoying their experiences at the science table. Learning to use the magnifying glasses properly is challenging, but highly rewarding when the children can observe the objects in detail. When they draw the objects, they are learning concepts about art, shapes and sizes. The children are also learning how to describe things in English, using adjectives such as big, small, long, short, rough and smooth.

For Halloween, the children have been very lucky to have real animal bones on the science table. A very big thank you to Gloria's father, Antonio, who has made this possible. The children have been identifying the bones with pictures of animal skeletons to help them, and then drawing them.


Los niños/as de 4 y 5 años han disfrutado experimentando en la mesa de ciencias. Aprender a usar las lupas adecuadamente es una gran oportunidad, pero lo mas satisfactorio para los niños/as es poder observar los objetos con detalle. Cuando dibujan los objetos, están aprendiendo conceptos sobre arte, formas y tamaños. Los niños/as están aprendiendo también a describir objetos en inglés, utilizando adjetivos como: grande, pequeño, largo, corto, rugoso y liso.


En Halloween los niños/as han tenido la suerte de tener huesos reales de animales. Gracias al padre de Gloria, Antonio, que lo ha hecho posible. Los niños/as han relacionado los huesos con dibujos de esqueletos de los animales para ayudarles a identificarlos y luego poder dibujarlos. Hemos tenido huesos de vaca, de caballo, de perro y de oveja.

Autumn halloween 5



Here are some photos from our unit on Autumn and Halloween.

For Halloween, the children have been busy with:
maths: Colour by number frankenstein
writing centre: Halloween words
the games table: haunted house
creative table: plasticine skeletons

On the science table, we have real animal bones to touch, observe, examine and draw. A very big thank you to Gloria's father, Antonio, for making the bones available for the children to study.


Aqui tenéis fotos de nuestra unidades de Otoño y Halloween.


En Halloween los niños/as han trabajado sobre:

Matemáticas: Colorear números de Frankenstein.

Mesa de escritura: Lista de palabras de Halloween.

Mesa de juegos: La casa encantada.

Mesa de creatividad: Esqueletos de plastilina.

En la mesa de ciencias hemos tenido huesos reales de animales para tocar, observar, examinar y dibujar. Muchas gracias al padre de Gloria, Antonio, por traernos los huesos para quelsoniños/as pudieran investigar. Gracias a la Facultad de Veterinaria de la Universidad de Extremadura por facilitarnoslos.

autumn halloween 4



The four year olds have been busy with the topic of Autumn. The activity centres have been:
maths: counting acorns
writing centre: a list of autumn words
the games table: alphabet puzzles
creative table: plasticine autumn trees

We have also begun using our science table, with leaves, chestnuts, walnuts, logs, corn and many other things for the children to investigate using magnifying glasses. When they have observed the items, they draw what they have seen.

For Halloween, the children have been busy with:
maths: Colour by number frankenstein, colours and shapes
writing centre: Halloween words
the games table: haunted house
creative table: plasticine skeletons

On the science table, we have real animal bones to touch, observe, examine and draw. A very big thank you to Gloria's father, Antonio, for making the bones available for the children to study.

Los niños/as de 4 años están muy ocupados con el tema: El otoño. Los centros de actividades han sido:


Matemáticas: Contar bellotas.

Centro de Escritura: lista de palabras de otoño.
Mesa de Juegos
: puzzles de abecedarios.

Mesa de Creatividad:
árboles de otoño de plastilina.


También, hemos empezado a usar la mesa de ciencias, con hojas, castañas, nueces, maíz, troncos y muchas más cosas que los niños/as tenían que investigar con lupas. Cuando terminaban la observación tenían que dibujar todo lo que habían observado.


En Halloween los niños/as han trabajdo sobre:


Matemáticas: Números de Frankenstein, colores y formas.

Centro de escritura: Lista de palabras de Halloween.

Mesa de juegos: La casa encantada.

Mesa de creatividad: Esqueletos de plastilina.


En la mesa de ciencias hemos tenido huesos reales de animales para tocar, observar, examinar y dibujar. Muchas gracias al padre de Gloria, Antonio, por traernos los huesos para que los niños/as pudieran investigar. Gracias a la facultad de Veterinaria de la Universidad de Extremadura por facilitarnoslos.

skeleton dance 5



Here are the five year olds with their version of the skeleton dance!
Aquí están los niños/as de 5 años con su versión del baile de los esqueletos.

halloween 1



This is the first video of halloween! The children looked fantastic in their costumes! We had a great day! I will add more photos next week. Happy Halloween :)
Este es el primer video de Halloween. Los niños/as están fantásticos con sus disfraces. Pasamos un buen día. Pondremos más fotos la semana que viene. ¡Feliz Halloween!

lunes, 24 de octubre de 2011

skeleton dance 3b



Here are the three year olds (group B) dancing the skeleton dance!
Aquí están los niños/as de 3 años (grupo B) bailando el baile de los esqueletos.

Pumpkin competition


Nacho and Lucia have decorated a pumpkin for Halloween. They played this game to make a copy on the interactive whiteboard.
Nacho y Lucía han decorado con sus padres una calabaza de Halloween. Han realizado este juego en la pizarra interactiva. (Pincha en la palabra game de arriba y accederás a la página del juego)


skeleton dance 3a



Here are the three year olds (group A) dancing the skeleton dance!
Aqui están los niños/as de 3 años (grupo A) bailando el baile de los esqueletos.

martes, 18 de octubre de 2011

Singing Pumpkins 3D Animation Halloween 2006



A funny halloween song!
Una divertida canción de halloween.

Halloween Apple Bobbing Song GenkiEnglish.com



A fun halloween song!

Meg and Mog episode 1



Here is a video of a book we are reading about witches!
Aqui tenéis un video del libro sobre brujas que estamos leyendo.

The Skeleton Dance



The three year olds are learning the skeleton dance!
Los niños/as de 3 años están aprendiendo el baile del esqueleto.

AUTUMN (vocabulary)



Here is some Autumn vocabulary. Can you say all the words?
Este es el vocabulario sobre el otoño. ¿Puedes decir todas las palabras?

sábado, 15 de octubre de 2011

Teddy bear turn around 3B



These are the three year olds dancing "Teddy bear, teddy bear, turn around".

Estos son los niños/as de 3 años B bailando "Teddy bear, teddy bear, turn around" (Osito, osito, gírate)

Bear hunt 3B



Here are the three year olds singing "going on a bear hunt" by Michael Rosen. They get very excited when they have to run away from the bear!

Los niños/as de años B cantando "Vamos a cazar un oso"de Michael Rosen. Ellos estaban muy excitados cuando tenían que correr huyendo del oso.

Days of the week 3A



Here are the three year olds learning the days of the week!
Aqui están los niños/as de 3 años A aprendiendo los días de la semana.

Autumn

The five year olds have been busy with the topic of Autumn. We are learning a new hello song, a poem about October, and a new song about clothes. The activity centres this week have been:
maths: counting acorns
writing centre: a list of autumn words
the games table: alphabet puzzles
creative table: plasticine autumn trees

Now that the children are used to the different centres, the focus is on speaking as much English as possible! This week Jorge, Ismael, Natalia and Rocio have won prizes for speaking English in the activity centres. Who will win prizes next week?

This week we have begun using our science table, with leaves, chestnuts, walnuts, logs, corn and many other things for the children to investigate using magnifying glasses. When they have observed the items, they draw what they have seen. We will have another week with these objects and then they will be changed for things related to Halloween.

I wonder what things we might have on the science table for Halloween... leave a comment if you have a scary idea for the science table!

Los niños/as de 5 años están muy ocupados con el tema: El otoño. Están aprendiendo una nueva canción de saludo, un poema sobre octubre y una canción sobre la ropa. Los centros de actividades de esta semana han sido:


Matemáticas: Contar bellotas.
Centro de Escritura: lista de palabras de otoño.
Mesa de Juegos
: puzzles de abecedarios.

Mesa de Creatividad:
árboles de otoño de plastilina.


Ahora que los niños/as utilizan los diferentes centros de aprendizaje nuestro foco didáctico está

en que hablen en inglés todo lo posible. Esta semana Jorge, Ismael, Natalia y Rocío han cosneguido premios por habalr en inglés en los centros de actividades. ¿Quién ganará la próxima semana?

Esta semana, también, hemos empezado a usar la mesa de ciencias, con hojas, castañas, nueces, maíz, troncos y muchas más cosas que los niños/as tenían que investigar con lupas. Cuando terminaban la observación tenían que dibujar todo lo que habían observado. Estaremos una semana más con este tema y luego cambiaremos a objetos de Halloween.

Nos preguntamos que objetos podríamos observar en la mesa de ciencias relacionados con Halloween... dejanos un comentario si tienes una idea terrorífica para la mesa de ciencias.


jueves, 13 de octubre de 2011

Hello - Karaoke - Children Love to Sing & Dance Songs



The four and five year olds are learning a new hello song!
Los niños y niñas de 4 y 5 años están aprendiendo nuevas canciones de saludo.

miércoles, 12 de octubre de 2011

3B stand up sit down



The three year olds love this song!
A los niños de 3 años les encanta esta canción.

sábado, 8 de octubre de 2011

We're Going On A Bear Hunt.avi



The three year olds are reading this story and learning about parts of books: title, author, text, illustrations and front cover.

Los niños/as de 3 años están leyendo este cuento y aprendiendo sobre las partes de los libros: título, autor, texto, ilustraciones y portada.

viernes, 7 de octubre de 2011

3 year olds

Here are a few photos of the children in their first few weeks of school. They love the magic whiteboard, and singing lots of songs in English!

We have also started learning some of the Jolly Phonics songs in literacy and there is a link to a video on the right hand side of the blog. These songs are important for the children to start learning English sounds which will help them learn to read in English. We are practising the sound 's'.


Os mostramos algunas fotos de los niños/as de 3 años en sus primeras semanas de colegio. Les encanta la "pizarra mágica" (pizarra digital interactiva) y cantar muchas canciones en inglés.


También hemos empezado a aprender algunas de las canciones de Jolly Phonics en Literacy y hay un enlace a un video en la parte derecha del blog. Estas canciones son importantes para que los niños/as empiecen a familiarizarse con los sonidos de inglés que les ayudarán a aprender a leer en inglés. Estamos practicándolos.











Outside play

Here are some photos of the children enjoying their time in the playground!

Aqui tenéis fotos de como dsifrutan los niños/as en el recreo.





sábado, 1 de octubre de 2011

The leaves on the tree

This is a fun song about seasons!
Esta es una divertida canción sobre las estaciones del año.

The leaves on the tree
Las hojas del árbol.

Quiet please

Here is a fun song to practice school words!
Aquí tenéis una divertida canción para que practiquéis el vocabulario sobre el colegio.

Quiet please
Silencio, por favor.

Teddy Bear song



The three year olds are learning lots of songs! This song is about a teddy bear.

Teddy Bear, Teddy Bear, turn around,
Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground.

Teddy Bear, Teddy bear, polish your shoes.
Teddy Bear, Teddy Bear, off to school.

We are also learning "hello", "good morning", "goodbye", "hands up", "open the door", "stand up" and "sit down".

Los niños y niñas de 3 años están aprendiendo muchas canciones en sus primeros días en el cole.
Esta canción es sobre un osito de peluche.

Teddy Bear, Teddy Bear, gírate,
Teddy Bear, Teddy Bear, toca el suelo.

Teddy Bear, Teddy bear, saca brillo a tus zapatos.
Teddy Bear, Teddy Bear, a la escuela.

También estamos aprendiendo a decir "hello", "good morning", "goodbye", "hands up", "open the door", "stand up" and "sit down";""hola", "buenos días", "adios", "levantamos las manos", "abre la puerta", "levántate" and "siéntate".

Si queréis podéis practicar en casa con ellos. Una de las finalidades de este blog es que podáis ver como trabajamos en el cole para que reforcéis los aprendizajes en casa. También os pondremos páginas eductivas y videos para que juguéis y aprendáis inglés con vuestros hijos/as.

Gracias por colaborar con nosotras. Thank you for working with us.
Ainslie y Ángela.