miércoles, 28 de marzo de 2012

The three little pigs



Here are some photos of out trip to see "The three little pigs". Carla and Agustin helped build the brick house! Thank you to the parents that helped us cross the street, we had a fantastic time!

Aqui están algunas fotos de nuestra excursión para ver el teatro "Los tres cerditos". Carla y Agustín ayudaron a construir la casa de ladrillos. Gracias a los padres por ayudarnos a cruzar la calle. Lo pasamos muy bien.

look both ways



Here is 3B with their version of "look both ways".

viernes, 23 de marzo de 2012

Ratty robs a bank


The 4 year olds are learning about the police. Here is a story to help learn vocabulary.
Los niños/as de 4 años estána prendiendo sobre la policia. Esta hsitoria les ayuda a aprender el vocabulario.

people work


The 5 year olds are learning this song about jobs.
Los niños/as de 5 años están aprendiendo esta canción sobre las profesiones.

time to fight a fire


Here is the story the 3 year olds are learning about firemen.
Esta es la historia que los niños de 3 años están aprendiendo sobre los bomberos.

jueves, 15 de marzo de 2012

traffic light biscuits



The 3 year olds are learning about transport and road safety.
We made some traffic light biscuits!
Red: STOP!
Orange: SLOW!
Green: GO!

Yum!

Los niños/as de 3 años están aprendiendo sobre transporte y seguridad vial.
hemos hecho galletas-semáforos.
Rojo: STOP
Naranja: DESPACIO
Verde: PASAR

little red riding hood



Here are some photos of our trip to the theatre to see "Little red riding hood". We had lots of fun!
Aquí tenéis algunas fotos de nuestra excursión al teatro para ver "Caperucita Roja". ¡Nos divertimos mucho!

lunes, 12 de marzo de 2012

The Wiggles look both ways



Here is a new version of the song "look both ways".

sábado, 10 de marzo de 2012

library



On Wednesday mornings, the 5 year olds have a library session as part of their literacy subject.

The first week, we read a story together. We then identify key parts of the story, describe the characters and decide our star rating (which is usually 5 stars!!!). Then we look in the story for a particular letter, sound or punctuation mark and count them. Then we choose books in English and look for the same sound, letter or punctuation mark as in the previous activity.

The next week, we write a book review. We write our name, title of the book, author, and together we write about the plot and characters. Then we choose our favourite part of the story and write a sentence and draw a picture. Then we go to the small tables to colour our drawings and give a star rating.

The children work really well in these sessions, it is amazing to see how they improve each week, looking for ways to express their thoughts in English. For example, instead of saying "mummy se fue", the children suggested "mummy bye-bye". They are able to use their English vocabulary to communicate their ideas, a very important step in speaking English!!!

La mañana de los miércoles los niños/as de 5 años tienen una sesión en a la biblioteca escolar como del área de literacy.
La primera semana leemos un libro juntos. Luego identificamos las partes principales del libro, describimos a los personajes y decidimos nuestro “star rating” (la puntuación en estrellas que damos al libro según nos haya gustado), que suele ser normalmente de 5 estrellas. Luego buscamos s en el libro una letra en particular, un sonido, un signo de puntuación y contamos. Luego elegimos otros libros en inglés y buscamos el mismo sonido, letra o signo de puntuación de la actividad anterior.
La semana siguiente escribimos una reseña del libro. Escribimos nuestro nombre, el título del libro, el autor y juntos escribimos la trama y los personajes. Luego elegimos nuestra parte favorita del libro y escribimos una frase y hacemos un dibujo. Después vamos a las mesas pequeñas para colorear los dibujos y dar nuestra opinión con el “star rating”.
Los niños/as trabajan realmente bien en estas sesiones. Es sorprendente ver como mejoran cada semana, buscándolas formas de expresar sus pensamientos en inglés. Por ejemplo, en lugar de decir "mummy (la madre) se fue", los niños sugieren "mummy bye-bye" (madre adiós). Son capaces de utilizar su vocabulario en inglés para comunicar sus ideas, un paso muy importante al hablar en inglés.

miércoles, 7 de marzo de 2012

science 4



Another experiment by the 4 year olds!

Otro experimento de los niños/as de 4 años.

martes, 6 de marzo de 2012

science 4 years



The 4 year olds have begun experimenting with science! Here is the first experiment.
Los niños/as de 4 años han comenzado a hacer experimentos de ciencias con su tutora. Aqui tenéis el primer experimento.

wizard of oz



This is a video of the 5 year olds telling the story "The Wizard of Oz". They did a fantastic job! Well done!
Este es un video de los niños/as de 5 años contando el cuento "El Mago de Oz". Hicieron un magnífico trabajo. ¡Bien hecho!.

domingo, 4 de marzo de 2012

three little pigs



The 4 and 5 year olds will be working on the story "The three little pigs" over the next two weeks, in preparation for our trip to the theatre. Here is a short video to help them understand the key vocabulary.
Los niños /as de 4 y 5 años van a trabajar el cuento de "Los 3 cerditos" las próximas dos semanas, para preparar nuestra excursión al teatro. Aqui tenéis un video cortito para ayudarles a entender el vocabulario clave.

when will daddy come home?


The 3 year olds are learning about types of transport. Here is a story we are learning.
Los niños/as de 3 años están aprendiendo sobre los medios de transporte.Esta es la historia que estamos aprendiendo.

jueves, 1 de marzo de 2012

snow white



The 3 year olds and Snow White.
Los niños/as de 3 años y Blancanieves.

scarecrow biscuits



The 5 year olds made scarecrow biscuits! YUM!!
Los niños/as de 5 años hicieron galletas de espantapájaros del Mago de OZ.