martes, 29 de noviembre de 2011

Autumn park



Today the four year olds and three year olds (group A) went on an excursion to the "autumn park". The children walked in pairs across the street and to the park, where they collected leaves to play with and throw in the air! Then they collected more leaves to bring back to school. They also ran on the grass and from tree to tree. Then they went to the playground, where they had a FANTASTIC time on the slides, swings and train. They had a great time!


Hoy lo sniñso/as de 4 y 3 años (grupo A) fueron de excursión para observar el parque en otoño. Los niños/as caminaron en parejas cruzando la calle y el llegaron al parque, donde recogieron hojas para jugar con ellas y lanzarlas al aire. Recogieron mas hojas para traerlas al colegio. También corrieron por la hierba y de árbol a árbol. Después fueron a la zona de juegos donde se divirtieron mucho en los toboganes, columpios y en el tren. ¡Lo pasaron muy bien!

5 senses


The five year olds have been learning about the body and the 5 senses through experimenting at the science table, making faces with smelly playdough, number and shape rubbings, body board game, body dominoes, labelling body parts and writing the names of body parts. The children really enjoyed this unit, where we began each lesson by saying things that we can see, smell, hear, taste and touch. It was a great chance to practice their vocabulary!

Los niños/as de 5 años han estado aprendiendo sobre el cuerpo y los cinco sentidos realizando experiementos en la mesa de ciencias, haciendo caras con plastilina olorosa, números , formas, juego del cuerpo, dominos del cuerpo, etiquetando las partes del cuerpo y escribiendo los nombres. Los niños/as han disfrutado en esta unidad, cuando empezábamos cada clase diciendo cosas que podíamos ver, oler, escuchar, saborear y tocar. Un gran oportunidad para practicar el vocabulario.

lunes, 28 de noviembre de 2011

Goldilocks and the three bears | Kids Stories | LearnEnglish Kids | Brit...


The four year olds are learning about families and furniture with the story of goldilocks and the three bears.

Los niños/as de 4 están aprendiendo sobre las familias y los muebles con el cuento de Ricitos de oro y los tres ositos.

jueves, 24 de noviembre de 2011

Children's rights.


We have been talking about children's rights, in particular, the right to have a name. The three year olds decorated their names on coloured paper, and the four year olds wrote their names on the interactive whiteboard, creating artistic masterpieces!


Hemos estado hablando sobre los derechos de los niños/as, en particular sobre el derecho a tener un nombre. Los niños/as de 3 años han decorado sus nombres en papeles de colores, y los de 4 años han escrito sus nombre en la pizarra digital interacativa, creando estupendas "obras de arte".

3 years body



The three year olds have been very busy with little red riding hood. They can say
"bye bye mummy", "I'm hungry", and parts of the face, including eyes, ears, nose and mouth.


Los niños/as de 3 años han estado muy entretenidos con el cuento de Caperucita Roja. Ellos saben decir "bye,bye mummy", (adios mami); "I´m hungry" (tengo hambre) y las partes de la cara, incluyendo ojos, orejas, nariz y boca.

4 years body



The four year olds have been learning about the body through various activities such as body dominoes, plasticine faces, using the senses at the science table, songs and games.


Los niños/as de 4 años han estado aprendiendo sobre el cuerpo a través de varias actividades como un dominó de las partes del cuerpo, hacer caras de plastilina, han experimentado con los sentidos en la mesa de ciencias, canciones y juegos.

domingo, 13 de noviembre de 2011

What's Your Name?



This week the children are celebrating children's rights. This year we are focusing on the right to have a name. We are practising introducing ourselves in English. Here is a song to practise at home!
Esta semana los niños/as estan celebrando el "Día de los derechos de los niños". Este año nos hemos centrado en el derecho a tener un nombre. Estamos practicando como presentarnos a nosotros mismos. Aqui tenéis una canción para practicar en casa.

domingo, 6 de noviembre de 2011

phonics 5 years



The five year olds are reading in English! First, they practice letter sounds in pairs and then read the words. They have started reading simple story books and I am very proud of their progress!

To practice at home, you can sing the jolly phonics songs on the right hand side of the blog, and I have put a link to a phonics website "starfall", which has some great stories to read online. It is a website with American English pronunciation, but is a valuable tool for reading practice. I hope you enjoy the activities.

¡Los niños/as de 5 años leemos en inglés! Primero practicamos los sonidos de las letras y luego leemos las palabras. Han empezado leyendo libros con cuentos sencillos y ¡estoy estoy muy orgullosa de sus progresos!

Para practicar en casa podéis cantar las canciones de "jolly phonics" que están en la parte derecha del blog y he puesto un enlace a la web "starwall", que tienen buenos cuentos para leer online. Es una página con pronunciación de inglés americano pero es una herramienta válida para practicar la lectura. Espero que disfrutéis de las actividades.

4 years Autumn and Halloween

Here are some more photos of Autumn and Halloween.
Más fotos del otoño y de Halloween.

5 years Autumn and Halloween

Here are some more photos of autumn and halloween.
Fotos del otoño y de Halloween.


5 Little Pumpkins






Here is a poem we learnt about 5 little pumpkins.
Aquí tenéis un poema que aprendimos de las 5 calabazas.

jueves, 3 de noviembre de 2011

When You Use Your Senses- What do you use for each of your 5 senses?



The five year olds are learning about the five senses.
Los niños/as de 5 años estamos aprendiendo los sentidos. Cuando usamos los sentidos y para qué los usamos.

Little Red Riding Hood



The three year olds are learning the names of body parts with the story of little red riding hood.
Los niños/as de 3 años están aprendiendo los nombres de las partes del cuerpo con el cuento de Caperucita Roja.